Vyberte si cílovou skupinu, která vytváří největší zisk pro vaši restauraci a zamyslete se nad tím, co by se asi o ní chtěli dozvědět a jaký je jejich jazyk. Správa facebookové fanpage zaměřené na mládež z velkých měst, na obyvatele menších měst středního věku, na rodiče s malými dětmi, a zároveň i na turisty, znamená, že budete ve skutečnosti spravovat čtyři různé fanouškovské stránky.

Stále více hostů považuje účet restaurace na Facebooku za alternativu webových stránek restaurace. Právě sem se dívají, když hledají adresu restaurace, otevírací dobu a aktuální menu. Udržujte tyto informace aktuální a správné. Stejně tak sem umístěte informaci o jakékoliv poruše, nebo pokud plánujete mimořádnou uzavírku restaurace.

Nikdy neignorujte soukromé zprávy od vašich hostů a reagujte co nejdříve. Pro rostoucí počet uživatelů Facebook nahrazuje telefon a používají zprávy, aby se zeptali na dostupnost určitých jídel, dozvěděli se o alergenech nebo si zarezervovali stůl.

Jeden příspěvek denně je tak akorát, dva jsou maximem, pokud se týkají dvou různých témat. Pokud vaši followeři zjistí, že se jim na jejich zdi objevuje několik příspěvků, které budou považovat za nudné, mohlo by je to obtěžovat a v důsledku toho by se mohli od odebírání vašich příspěvků odhlásit a odebrat vás ze seznamu oblíbených stránek.

Jsou to právě fotografie, které přitahují pozornost - a to zejména na profilech a stránkách restaurací. Perfektní fotografie jídla můžete udělat i jen pomocí svého mobilního telefonu, jak jsme si tady už jednou ukazovali. Ale pozornost by neměla být věnována jen jídlu, ale také interiéru, rušné kuchyni nebo číšníkům během práce.

Facebook a Instagram zde nejsou od toho, abyste se vychloubali svými úspěchy. Mají sloužit k tomu, abyste vstoupili do dialogu se svými hosty. Takže hovořte méně o sobě a zaměřte se spíše na to, abyste se ptali svých fanoušků a followerů co by chtěli jíst ve vaší restauraci, jaká jsou jejich oblíbená jídla, nebo na nejpozoruhodnější zážitky z restaurací.

Stejně důležité je reagovat na jejich komentáře a připomínky, hlavně na ty negativní. Pokud chcete vidět naši radu, jak na to, podívejte se sem.

Facebook výrazně omezuje dosah komerčních stránek a účtů. Chcete-li být vidět, potřebujete řádnou propagaci. Můžete využít buď sponzorované příspěvky a vytvářet reklamní kampaně, informovat o novinkách prostřednictvím místních kulinárních skupin nebo spolupracovat s food a restaurant bloggery.

Život a chod restaurace je vždy pestrý a náročný a hosté chtějí vědět, co se děje za oponou. Díky živým streamům a InstaStories můžete ukázat, jak třeba šéfkuchař připravuje své signature pokrmy /speciality podniku, představit váš personál a nabídnout virtuální výlet napříč kuchyní.