Nejlepší reklamou restaurace je výborná kuchyně a perfektní obsluha, se kterou jsou hosté spokojeni a velmi rádi vás doporučí dále. Tichá pošta je nejúčinější forma reklamy a nemusíte už tolik investovat do dalších kanálů.

A jaké formy reklamy můžete použít pro zviditelnění vašeho podniku nebo vašich speciálních eventů?  Přemýšlíte, co je vhodnější, zda plakáty v okolí, reklama v rádiu, v tisku nebo internet a sociální sítě? Na takové otázky neexistuje jen jedna odpověď.  Záleží na mnoha dalších faktorech a podle toho lze zvolit tu nejvhodnější formu propagace. 

Trumfy a hosté 

Velmi záleží na charakteru restaurace a skupině zákazníků, které chceme oslovit. Pokud vedeme provozovnu v kancelářské budově, většinu potenciálních zákazníků máme po ruce a informovat je o nabídce můžeme prostřednictvím nabídkové tabule přímo u vchodových dveří, vytištěným poledním menu na recepci. Naopak jiná forma reklamy  bude fungovat u restaurace v rekreačním komplexu. Zde je ideální využít služeb recepce, která  na vás snadno hosty upozorní během registrace. Také můžete využít další služby a atrakce v areálu pro prezentaci našeho podniku.

Jak je vidět na dvou uvedených příkladech, efektivní reklama může pro každou provozovnu znamenat něco jiného. Při výběru reklamy bychom měli vždy vycházet z potřeb našeho zákazníka a z našeho podniku samotného. Měli bychom vyzdvyhnout naše trumfy a klíčová specifika, které právě přitahují naší klientelu. Nezapomínejme na konkurenci, odlište se od ní něčím výjimečným. Může to být např. „největší řízek na světě“, tématické polední menu nebo kuchyně otevřená do půlnoci. Pokud nevíte, co byste měli vybrat jako odlišnost vaší restaurace, udělejte si průzkum terénu (stačí i v malém měřítku): zeptejte se stálých zákazníků, proč se vrací, co jim nejvíce chutná, co se jim u vás líbí.  Naopak u kolemjdoucích zjistěte, proč k vám nechodí, zdá důvodem je cena, jídlo nebo servis? Využít můžete také hodnocení zákazníků z webovek typu zomato.com nebo TripAdvisor.

Internet, a co dále

Internet je v dnešní době nedílnou součástí našich životů, a pokud chcete být vidět, měli byste být jeho součástí.  Nechte si vytvořit přehledné webové stránky, buďte součástí stránek nabízejícícch gastrobyznys, zvažte profil na facebooku (snadná komunikace polední nabídky, speciálních akcí, jste v kontaktu s hosty v reálném čase, i když nejsou právě u vás v restauraci).

Určitě byste neměli  zapomínat na své stálé zákazníky, kteří spíše zaznamenají informace u vstupu do restaurace nebo v restauraci samotné. Speciální nabídku můžete nechat přímo na stole, vložit ji do menu nebo přímo osobně na ni upozornit při objednávání.  

Zeptejte se na něco extra

Tradiční formy reklamy jako plakáty a letáky distribuované v nejbližším okolí platí stále za velmi účinné a relativně né tolik nákladné. Oproti tomu sílu novin, rádia a televize využijeme v případě potřeby většího zásahu, jelikož finanční náklady jsou vyšší a při menší akcích se nám nevyplatí do nich investovat.  Určitě při objednávání reklamy vyjednávejte o ceně a dodatečné podpoře (zmínka o akci na FB profilu, druhotné umístění v sekci akce v novinách nebo poznámka při ranní show v radiu a mnoho dalších), uvidíte že oproti základnímu ceníku dostanete lepší podmínky.

Ať už se rozhodnete využít jakoukoliv formu reklamy, dávejte pozor, abyste neslibovali nic, co nejste schopni dodržet. Mohlo by se stát, že místo spokojených zákazníků budete čelit stížnostem od nespokojených hostů, kteří se k vám už nevrátí.

 

 

 



Chtěli byste mít přístup k jedinečným videím a článkům?

  • Přihlášení trvá jen 30 vteřin.
  • Sledujte neomezeně videa a nechte se inspirovat.
  • Získejte přístup ke všem článkům, které vytvořili šéfkuchaři z celého světa.
Vytvořit účet