Proč je tak obtížné najít sezónní zaměstnance?

Majitelé restaurací si stěžují, že je stále méně lidí, kteří jsou ochotní propotit léto v kuchyni. Tento problém se týká stejně velkých hotelových restaurací a klasických barů, jako i malých a velkých měst.

Jaké jsou důvody?

  1. Mzdy. Potravinářský průmysl stále nabízí sezónním pracovníkům nižší platy než v jiných odvětvích. Předpoklad, že malé mzdy budou kompenzovány tučným spropitným, je často zavádějící, neboť výše spropitného závisí nejen na snaze personálu, ale také na popularitě daného prostoru.
  2. Smlouvy. Mnoho majitelů restaurací bohužel stále zaměstnává sezónní pracovníky bez jakékoliv smlouvy, což případné kandidáty odrazuje - prostě se v takovém zaměstnání necítí bezpečně.
  3. Globální možnosti. Chcete strávit léto v zahraničí prací v restauraci? V současné době neexistuje téměř nic, co by vás mohlo zastavit. Nabídky ze zahraničí jsou obvykle mnohem atraktivnější - zájemci umožní nejen vydělat více peněz, ale také si zlepšit jazykové dovednosti a strávit léto na zajímavém místě.

Výsledkem je, že sezónní uchazeči o práci jsou většinou středoškolští nebo vysokoškolští studenti  
bez jakýchkoli zkušeností, kteří v několika prvních týdnech, kdy začnou pracovat, potřebují důkladnou průpravu a spoustu podpory.

Co nabízíte?

Abyste přilákali kvalitní uchazeče, musíte připravit dobrou, konkurenceschopnou nabídku.  
Jaké výhody můžete nabídnout svým budoucím pracovníkům?

Flexibilní nebo pevný pracovní rozvrh

Flexibilní nebo pevný pracovní rozvrh

Vyplatí se vyptat se uchazečů na jejich očekávání ohledně pracovního rozvrhu - někteří dávají přednost fixní době, zatímco jiní chtějí mít možnost přizpůsobit svůj plán svým aktuálním potřebám:

Strava

Strava

Práce v restauraci je daleko víc uspokojující, když můžete chutné jídlo, podávané hostům, ochutnat! Vašemu budoucímu uchazeči se tato výhoda bude jistě zamlouvat.

Ubytování

Ubytování

Pokud najímáte někoho, kdo není místní, zvažte nabídku ubytování na léto nebo případné zprostředkování. To uchazečům jejich rozhodnutí přijmout práci u vás značně usnadní.

Sleva pro přátele a rodinu

Sleva pro přátele a rodinu

Všichni bychom chtěli mít možnost občas se svou prací pochlubit. Promyslete nabídku slevy pro vaše zaměstnance a jejich přátele - tímto způsobem se potěší ve společnosti lidí, které mají rádi, a restaurace zároveň zvýší svůj obrat.

Výhody a bonusy

Výhody a bonusy

Zajímavá forma odměňování zaměstnanců za dobře odvedenou práci je i nadále jednou z klíčových součástí vaší nabídky. Je smutné, že inzerce volných pracovních míst tento aspekt často opomíjí. Bonusy motivují zaměstnance k poskytování skvělého servisu, což je nezbytné, pokud chcete zákazníky uspokojit, a povzbudit je, aby se k vám vrátili. Proto je zvážení systému bonusů nebo výhod dobrý nápad.

Kde můžete hledat sezónní pracovníky?

Dny, kdy jediné, co bylo potřeba udělat pro nalezení zaměstnance, bylo vyvěsit do okna ceduli  
s nápisem „Přijmeme pracovní sílu“, jsou dávno pryč. Dnes musíte být tam, kde jsou kandidáti, tedy online.

Facebook

Nejpopulárnější online komunikační platformou je Facebook, a vy byste ji měli při hledání dočasných zaměstnanců využít. Zaměřte se zejména na dva nástroje: stránku s vašimi fanoušky a místními skupinami.

Na vaši stránku na Facebooku můžete přidat krátký inzerát. Nezapomeňte uvést vaše očekávání, pracovní podmínky a informace o tom, jak podat žádost. K vašemu příspěvku přidejte fotografii nebo video - buďte však kreativní, aby vaše nabídka vynikla.

Stejné oznámení zveřejněte ve skupinách na Facebooku. Probírání se existujícími skupinami se vyplatí, když chcete svoji nabídku uveřejnit v nejoblíbenějších místních skupinách ve vašem odvětví, nebo skupinách shromažďujících nabídky na sezónní práce.

Inzertní portály

Přidejte inzerát na portály, které jsou vytvořené speciálně k tomuto účelu. Nevyužívejte jen pracovní portály, ale také ty, kde jsou všeobecné roztříděné inzeráty. Často mají kategorii „práce“, která je oblíbená u lidí hledajících příležitost, jak si v létě přivydělat nějaké peníze navíc.