V posledních letech zaznamenáváme skutečnou přeměnu v našich stravovacích návycích. Chceme jíst zdravě, vybírat si čerstvé a pestrobarevné potraviny a dodat svému tělu všechny potřebné živiny. Naše rozhodnutí v tomto směru podporují malé lokální dodavatele a ekologické iniciativy. Následujeme celosvětové trendy — a jedním z nejsilnějších je snižování spotřeby masa.

Možná jste ho už zaznamenali, ale stále ho neberete jako přesvědčivý argument pro provedení změny ve vaší kuchyni. Existuje však mnoho důvodů, proč do nabídky zahrnout některá vegetariánská a veganská jídla. Proč by tedy měl být váš jídelní lístek „zelenější“?

Abyste reagovali na potřeby vašich hostů

Působíme ve stravovacím průmyslu — proto musíme reagovat na potřeby našich hostů, kteří k nám chodí, využívají naše stravovací služby nebo si od nás objednávají jídlo domů. Lidé se mění a my bychom měli udělat vše pro to, abychom se byli schopni změnám co nejdříve přizpůsobit.

Takže pokud se hosté ve vaší restauraci opakovaně ptají, zda vaříte vegetariánská nebo veganská jídla, je jisté, že ve vašem jídelním lístku už nemůžou jídla bez masa chybět.

Abyste neztratili stálé hosty

Lidé chodí do restaurací ve skupinách — s rodinou, přáteli nebo kolegy. Pokud jen jeden z nich nejí maso nebo se snaží jeho konzumaci omezit, celá skupina se rozhodne jít tam, kde mají na menu aspoň jedno bezmasé jídlo, aby měli jistotu, že si každý vybere.

To samé platí pro rozvážené jídlo. To si často objednávají rodiny, přátelé nebo kolegové ze stejného pracoviště. Je daleko snadnější objednat si oběd nebo večeři pro všechny z jedné restaurace, kde připravují vegetariánská jídla a jídla bez alergenů, než ho objednávat z více míst.

Když tedy přidáte do své nabídky vegetariánská jídla, bude to pro vás prospěšné — nejen, že získáte více vegetariánských a veganských zákazníků, ale i více zákazníků celkově.

Abyste měli náskok před konkurencí

Jestliže jste si všimli větší poptávky po vegetariánských jídlech, můžete si být jistí, že vaši konkurenti si toho všimli také. Podniky, kde přidají vegetariánské pokrmy na jídelní lístek jako první, si zákazníci pravděpodobně lépe zapamatují a získají si přízeň těch hostů, kteří se masu vyhýbají.

Pokud jste tedy toho názoru, že vegetariánská kuchyně představuje budoucnost, ale zdráháte se ji do vaší restaurace zavést, může to být chyba. Možná právě nastal čas vytvořit zelenější menu a předběhnout vaše konkurenty v boji o nové zákazníky.

Abyste optimalizovali řízení rozpočtu

Kuchaři se často domnívají, že s přípravou vegetariánských jídel jsou spojeny vyšší náklady než v případě jídel s masem. Ale naprosto se mýlí! Je možné vařit lahodné jídlo s použitím levných a snadno dostupných produktů — například kořenové a košťálové zeleniny, obilnin nebo fazolí.

Aby vaše restaurace na vegetariánských jídlech vydělávala, zkuste nabízet třeba:

  • krémovou polévku z petržele a hrušek;
  • pečené fazole s jablky a tymiánem podávané s mačkanými bramborami a čerstvým salátem;
  • grilované „steaky“ z červeného zelí s hranolky.

Suroviny v těchto pokrmech jsou levnější než maso a během přípravy příliš neztratí na své velikosti. Jídla, jako jsou tato, vám pomůžou získat náskok před vašimi konkurenty, přilákat více zákazníků a přinést vaší restauraci vyšší zisky. Hodně štěstí!