Znovu jsme spojili síly s odborníky ze společnosti Yumpingo, abychom vám mohli přinést jejich nejlepší tipy a rady pro osvědčené postupy pro sestavení dokonalého jídelního lístku.
![1 .Nasměrujte pozornost na nejziskovější položky jídelního lístku 1 .Nasměrujte pozornost na nejziskovější položky jídelního lístku](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367987/image.img.jpg/1681199011831.jpg)
1 .Nasměrujte pozornost na nejziskovější položky jídelního lístku
Studie ukázaly, že zákazníkům trvá výběr jídla z jídelního lístku v průměru méně než 2 minuty. Pokud tedy nasměrujete jejich pozornost na ty nejziskovější položky, zvýšíte tím pravděpodobnost, že si dané jídlo po této krátké době rozhodování objednají.
TIP: Zvýrazněte jídla použitím barevných rámečků, obrázků nebo grafiky, případně použije barevný či tučný text.
![2. Objevte zlatý trojúhelník 2. Objevte zlatý trojúhelník](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367/image.img.jpg/1680773118724.jpg)
2. Objevte zlatý trojúhelník
Zlatý trojúhelník odkazuje na místa v jídelním lístku, která upoutají vaši pozornost jako první
- Nejprve se podíváte doprostřed stránky
- Poté se zrakem přesunete do pravého horního rohu
- Poté do levého horního rohu
Z tohoto důvodu budete chtít zajistit, aby vaše nejziskovější, nejchutnější nebo nejméně složitá jídla byla uvedena právě na těchto místech jídelního lístku.
![3. Změňte pořadí uvedených jídel 3. Změňte pořadí uvedených jídel](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_152432096/image.img.jpg/1680773167319.jpg)
3. Změňte pořadí uvedených jídel
Na základě studií bylo zjištěno, že host se zaměřuje na první 2 a poslední 2 jídla v každé části jídelního lístku. Dbejte na to, aby v každé části jídelního lístku byla vaše nejlepší a nejziskovější jídla právě na těchto místech.
![4.Pravidlo sedmi 4.Pravidlo sedmi](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_1684436178/image.img.jpg/1680773210340.jpg)
4.Pravidlo sedmi
Provedený výzkum ukazuje, že zákazníky unaví vybírání jídla, pokud je v nějaké kategorii jídelního lístku více než 7 položek. Využijte toho principu k určení, která jídla seskupíte do jedné kategorie, abyste zákazníkům vybírání ulehčili.
![5.Nastavte správně cenu 5.Nastavte správně cenu](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_1537037483/image.img.jpg/1680773373932.jpg)
5.Nastavte správně cenu
Ačkoli cena obvykle bývá rozhodujícím faktorem pro vnímání hodnoty, je několik věcí, které můžete udělat/kterým byste se měli vyhnout, abyste zlepšili vnímání hodnoty bez změny ceny:
Udělejte:
- Uvádějte ceny diskrétně: Aby čtenář mohl co nejrychleji přehlédnout cenu, měla by být uvedena stejným písmem, stejnou barvou a stejným zarovnáním jako popis pokrmu.
- Používejte popisný jazyk: Studie zjistily, že zákazníci jsou ochotni zaplatit výrazně více za pokrmy s přidanou hodnotou v menu. Ty mohou být založeny na lokalitě (např. bronzový krocan z Norfolku, z místních zdrojů atd.), řemeslné výrobě (např. ručně dělaný) nebo certifikované kvalitě (např. mozzarella DOP).
Vyhněte se:
- Vyhněte se cenám končícím na .99: vyvolává to dojem levnosti nebo nízké kvality.
- Zkuste z cen odstranit značky v librách: mohou zákazníkům připomínat, že utrácejí peníze, a mohou je přimět, aby se zdráhali objednávat dražší položky nebo křížové prodeje, jako jsou předkrmy a dezerty.
![6.Vytvořte si samostatný jídelní lístek s dezerty 6.Vytvořte si samostatný jídelní lístek s dezerty](/inspirace-pro-kuchare/Tipy_a_triky_nejen_z_gastonomie/navrhovani-jidelniho-listku-a-jeho-usporadani/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_405819764/image.img.jpg/1680773408595.jpg)
6.Vytvořte si samostatný jídelní lístek s dezerty
Jestliže zákazník uvidí na začátku jídla dezert, na který dostane chuť, bude si ho chtít nakonec objednat. A protože už o tomto výdaji navíc ví, je méně pravděpodobné, že si objedná i předkrm nebo něco dalšího.