Tým není silný, když je plný hvězd, ale tehdy, když jsou jeho členové přátelští, motivovaní a zůstávají. A právě proto je tak těžké najít vhodné adepty a další členy týmu. Ačkoli řada kvalifikovaných kuchařů nemůže najít uplatnění, ty nejkreativnější chtějí všude. Na druhou stranu, mladíci s čerstvým výučním listem nebývají často adekvátně připraveni pro skutečný pracovní život. Ale právě oni mohou být těmi, kteří se budou držet pokynů a instrukcí, pracovat se zápalem a stanou se členy týmu, kteří perfektně zapadnou.
Jak hledat zaměstnance, abyste je skutečně našli?
Ještě než se začnete poohlížet po novém zaměstnanci, prozkoumejte práci vaší kuchyně a vaše finanční možnosti.
- Určete si, kolik lidí můžete najmout a která neobsazená místa musí být obsazena přednostně.
- Popište odpovědnosti.
- Popřemýšlejte o tom, co od nového zaměstnance očekáváte, a to jak po stránce odborné, tak té mezilidské.
- Nezapomeňte zahrnout rozmezí platu.
Pokud chcete přilákat dobrého zaměstnance, musíte nabídnout něco víc než konkurence. To může zahrnovat vyšší plat, ale nejenom to, skutečně ambiciózního zaměstnance může zaujmout také školení, certifikáty, nebo soutěže.
Ujistěte se, že váš inzerát zasáhne tu nejširší cílovou skupinu. Tady je několik nápadů, kde můžete najít nového zaměstnance.
Osobní kontakt s lidmi, kteří jsou na trhu vidět, je skvělý způsob, jak najít nové členy týmu. I když se o vaši nabídku nebudou zajímat, možná budou znát kolegy, kteří jsou stejně kvalifikovaní a právě hledají nové zaměstnání.
Určitě není špatný nápad požádat je o reference a kontaktovat jejich několik bývalých zaměstnavatelů, abyste zjistili a ověřili, zda jsou jejich pracovní schopnosti skutečné.
Měli byste být také schopni popsat způsob práce, jakým se pracuje ve vaší kuchyni, a také jakékoli vyhlídky na to, jak se u vás může ambiciózní zaměstnanec rozvíjet.
Nezapomínejte na praktickou část pohovoru. Kuchaři, nebo zástupci šéfkuchaře by měli být požádáni, aby ukázali, co vaří nejlépe, zatímco budoucí šéfkuchař pak může být otestovaný tak, že připraví plán např. na čtyř-chodové menu. Sledování kandidátů během práce a ochutnávka jejich výtvorů je tou nejdůležitější součástí náborového procesu.
Výběr není nikdy jednoduchý, ale pečlivě naplánovaný náborový proces vám určitě usnadní, abyste našli toho nejvhodnějšího. Pak už stačí jen podepsat pracovní smlouvu a nechat nové zaměstnance, aby ukázali, co umí!