1. Bohatý základ

Když připravujete salát s listovou zeleninou, zkuste spolu smíchat různé druhy - kombinujte například baby špenát, pikantní rukolu, čerstvé listy červené řepy a čekanku pro náznak hořkosti. Pro docílení bohatší chuti zeleninu doplňte většími kusy bylinek, například bazalkou a mátou. Zelí nebo mrkev nakrájená na tenké plátky salátu dodá na křupavosti.

 

Základ salátu jako hlavního jídla nemusí být jenom listová zelenina. Další možností jsou například brambory (obvykle vařené, ale skvěle chutí také pečené nebo grilované brambory), těstoviny a nudle (pšeničné, rýžové, tapiokové a další druhy) nebo také rýže, bulgur, quinoa, proso a loupaný ječmen. 

2. Sezónní potraviny

Jakmile máte hotový salátový základ, přidejte sezónní zeleninu a ovoce:

  • Duben: Chřest, šťovík, baby brambory
  • Květen: Jahody, hrášek, fazole
  • Červen: Baby karotky, zelené fazolky, třešně
  • Červenec a srpen: Lišky, broskve, švestky
  • Září: Hřib smrkový, kapusta, lilek, cuketa
  • Říjen: Dýně a různé druhy zelí

 

Aby byl salát skutečně delikátní, je důležité ovoce a zeleninu správně připravit. Hrášek byste měli krátce povařit a následně ponořit do studené vody. Chřest chutná nejlépe grilovaný, dýně pečená a baby karotky zkaramelizovány.

 

Inspirujte se naším receptem na salát s grilovanými játry a jahodovou vinaigrette, který je ideální pro jahodovou sezónu.

3. Dostatek bílkovin

Pokud chcete salát servírovat jako hlavní chod, musí být výživný a s vysokým obsahem bílkovin. Mezi klasické suroviny bohaté na bílkoviny patří kousky grilovaného kuřete, smažený steak, uzená šunka, uzená ryba, grilovaný losos, pečená bílá ryba nebo mořské plody, jako jsou krevety nebo chobotnice.

 

Vynikající jsou ale také rostlinné zdroje bílkovin, které ocení nejen vegetariáni a vegani. Zde je několik nápadů:

Tofu

Tofu

Tofu - potravina vyrobená ze sóji, má neutrální chuť. Zde ho jednoduše marinovat - zvlášť pokud ho nejdříve zmrazíte a rozmrazíte, nebo ho předvařte v marinádě.

Když ho dochutíte, osušte ho a následně grilujte nebo smažte do křupava, posypané trochou bramborového škrobu.

Edamame

Edamame

Tyto čerstvé zelené sójové boby dobyly svět salátů. Jsou ideální pro saláty inspirované asijskou kuchyní, například s rýžovými nudlemi a teriyaki omáčkou. 

Čočka a cizrna

Čočka a cizrna

Ačkoli se tyto potraviny používají běžně, vůbec nemusí být nudné. Pro saláty jsou nejlepší volbou černá čočka a cizrna pečená se směsí oleje a pálivého koření, jako je například uzená paprika, skořice a kmín.

Kuřecí kousky bez kuřecího masa NoChicken Chunks

Kuřecí kousky bez kuřecího masa NoChicken Chunks

Tato rostlinní alternativa kuřecího masa je perfektní volbou do salátů. Chutí a strukturou hodně připomíná klasické maso a je bohatá na bílkoviny. Připravíte ji za chvilku - stačí pár minut smažit na pánvi nebo lehce zkaramelizovat s Knorr Ketjap Manis sójovou omáčkou.

Nugetky NoChicken Nuggets

Nugetky NoChicken Nuggets

Tato rostlinní alternativa tradičních kuřecích nugetů se skvěle hodí do sendvičů, ale stejně dobře chutná také v salátech. Tyto křupavé nugetky bohaté na bílkoviny dodají vašemu salátu tu správnou strukturu a chuť. 

Ten správny dresink

Dobrý dresink přepojí všechny ostatní ingredience a zvýrazní jejich chuť

Připravte si klasickou vinaigrette s rostlinným nebo olivovým olejem, nebo se rozhodněte pro jeden ze 100 % přírodních salátových dresinků Knorr vyráběných z čistě přírodních ingrediencí, jako je petržel, cibule, česnek a paprika.

Zvýrazněte chuť klasické vinaigrette citrusovým aroma, jako je Knorr Professional esence s intenzivní chutí citrusů. Přidejte také čerstvé bylinky, nebo Knorr Professional Primerba provensálské bylinky, pokud se chcete inspirovat francouzskou kuchyní.

K některým salátům se nejlépe hodí hustý smetanový nebo majonézový dresink. Neplatí to jenom pro klasický Caesar salát, ale také například pro bramborový salát, který chutná skvěle v kombinaci s dresinkem ze zakysané smetany, salátové majonézy Hellmann's, hrubozrnné hořčice a nakládaných okurek. 

Nesmíme zapomenout ani na asijské saláty. Pro nádech japonské kultury zvolte omáčku teriyaki nebo hoisin, pro thajskou kuchyň je nejlepším řešením arašídová omáčka,

 

Něco křupavého na vrch

Salát musí mít tu správnou strukturu a texturu. Žádný salát jako hlavní chod by nebyl kompletní bez něčeho křupavého na vrch. Co můžete použít?

  • Klasické krutony
  • Pražené arašídy, vlašské ořechy a lískové ořechy
  • Pražené mandle
  • Pečená slunečnicová a dýňová semínka
  • Křupavá smažená slanina nebo tofu
  • Nachos nebo popcorn