Náhražky mléka

Běžné mléko můžete nahradit verzí mléka bez laktózy nebo rostlinnými nápoji. První možnost poskytuje autentickou mléčnou chuť, zatímco druhá široký rozsah textur, chutí a vůní. Volba závisí na jídle, které připravujete.

Náhražky smetany 

Stejně jako v případě mléka, i zde můžete zvolit verzi pravé smetany bez laktózy, nebo rostlinné náhražky. Abyste se vyhnuli zbytečným problémům, můžete ji zakoupit v obchodě, nebo si ji připravit sami.

Domácí náhražky smetany

  •  Sladká smetana: mixujte namočené kešu a přidávejte vodu, až získáte požadovanou texturu.
  • Zakysaná smetana: šlehejte olej a přidávejte pomalu sójové mléko, dokud nezískáte požadovanou texturu, potom jemně ochuťte citronovou šťávu nebo octem.
  • Šlehačka: chlaďte plnotučné kokosové mléko v lednici po 24–48 hodin. Potom otevřete obal, odeberte tučnou část a vyšlehejte ji s cukrem.

Náhražky jogurtu

Existuje mnoho druhů jogurtů bez laktózy: mléčné (v těch je laktóza odebrána působením enzymů), sójové nebo kokosové.

Rostlinný jogurt si můžete snadno připravit i vy sami.

Náhražky másla

Každý kuchař vám řekne, že bez másla skoro nejde vařit. Občas je ale třeba najít vhodný kompromis mezi zájmy vašich zákazníků a najít náhražku, která bude pro jejich zdraví nejenom bezpečná, ale bude také chutnat.

Jaké druhy tuků můžete použít, pokud vaříte bez laktózy?

  • Rostlinné oleje a olivový olej
  • Sádlo
  • Kokosový olej
  • Olivový olej
  • Margarín neobsahující mléko

A pokud chcete něco, co by šlo rozetřít na krajíc čerstvě upečeného chleba, připravte si tuto lahodnou náhražku másla.

Jednoduše smíchejte ingredience, nalijte do nádoby a vychlaďte.