Vaření naživo je kulinární show, během které vaříte na pódiu a komunikujete se svým publikem. To pochopitelně vyžaduje od šéfkuchaře alespoň nějaký herecký talent, stejně jako schopnost předávat cenné kulinární znalosti těm, kdo po nich lační.
![](/inspirace-pro-kuchare/Sezona/trend-na-cerven/_jcr_content/parsys/content/image.img.jpg/1573654126417.jpg)
Vaření mimo kuchyni už nikoho nepřekvapí. Restaurace a cateringové společnosti provozují svá grilovací místa už několik let a vypadá to, že jsou na vaření venku vždy připraveni. Stejně tak můžeme už dlouho být svědkem vaření přímo u stolu, kdy se používají speciální talíře a pulty.
Tyto trendy se dále vyvíjely, například do trendu otevřených kuchyních, které je stále velmi populární. Někdy se vaření odehrává za skleněnou přepážkou, někdy jen za pultem a někdy, což činí jen ti nejodvážnější, přímo na stole uprostřed místnosti, kde šéfkuchaři připravují pokrmy přímo před očima svých hostů.
![](/inspirace-pro-kuchare/Sezona/trend-na-cerven/_jcr_content/parsys/content/image_173841817.img.jpg/1573654196996.jpg)
Poptávka po kulinárních workshopech od zavedených šéfkuchařů významně roste. Existuje také hnutí milovníků jídla (foodie), kteří vyhledávají špičkové restaurace s menu, po kterém se nejvíce sbíhají sliny v ústech. V neposlední řadě roste popularita šéfkuchařů coby celebrit, kulinárních televizních pořadů a internetových stránek, které se jídlem zabývají.
Společným výsledkem výše uvedených kulinárních fenoménů je trend živého vaření, díky kterému mohou hosté sledovat svého oblíbeného šéfkuchaře naživo při práci, ptát se ho a rozšiřovat si tak svoje kulinární znalosti.
![](/inspirace-pro-kuchare/Sezona/trend-na-cerven/_jcr_content/parsys/content/image_2033784833.img.jpg/1573654185670.jpg)
Výsledná podoba vaření naživo závisí na mnoha faktorech. Jedním z nich je výběr místa vaření. Show se může uskutečnit ve vaší restauraci, nebo ve speciálně připraveném kuchařském studiu. Může se však konat také doma u klienta, stejně jako během nejrůznějších setkání, nebo v rámci uzavřených akcí.
Zajímavým trendem mezi šéfkuchaři je živé vysílání prostřednictvím live streamu na Facebooku nebo Instagramu. Neexistují prakticky žádné rozdíly mezi online streamováním a předváděním před živými diváky, mimo faktu, že divák po internetu nemůže výsledné pokrmy ochutnat. Také fanoušci, kteří sledují živé vaření na internetu, mohou pokládat své dotazy k vaření a kuchař by měl být schopen během přípravy jídla i na ně odpovídat.
![](/inspirace-pro-kuchare/Sezona/trend-na-cerven/_jcr_content/parsys/content/image_57824864.img.jpg/1573654118233.jpg)
A proč stojí za to podobné show živého vaření vůbec pořádat? Především pomáhají vybudovat vaši osobní značku a propagovat vaši restauraci. Vaši hosté se takto mohou také něco naučit a poznat něco nového. Rozhodně také nabízejí možnost dialogu a výměny informací, která u šéfkuchařů není běžně možná.
Vaření naživo má své výhody, ale je také náročné. Aby posloužilo svému účelu, musí být dobře zorganizované, promyšlené a provedené. Je třeba znát své diváky, připravit plán vystoupení a předem pečlivě otestovat hned několik možných řešení.
Zajímá vás, jak se nejlépe připravit na show vaření naživo? Stáhněte si našeho grafického průvodce.