Abyste zvýšili šanci na dosažení dobrého zisku z prodeje burgerů s sebou, musíte vzít v úvahu tři věci: váš jídelní lístek, vaše gastro obaly a vaše speciální nabídky.

Přizpůsobte menu vašim zákazníkům

Doba, kdy se zákazníci spokojili s obyčejným karbanátkem na bulce s trochou nakládané zeleniny a kečupu je dávno pryč. V současnosti lidé hledají pořádné burgery z vysoce kvalitních surovin nebo inovativní receptury, které jim umožní vyzkoušet něco nového.

Díky platformám pro rozvoz jídla mají zákazníci okamžitý přístup k celé řadě nabídek. To znamená, že nemusí být stále věrní své oblíbené restauraci, ale spíše si vyberou něco nového. Proto musí kuchaři svou nabídku stále obměňovat a nabízet i nová jídla, aby si své hosty udrželi a něčím se odlišili od konkurence.

Jaké změny byste měli udělat, abyste se stali jednou z nejvyhledávanějších restaurací rozvážející jídlo?

Nevolte jen hovězí maso

Hovězí burgery jsou bezesporu klasickou volbou — a ve vašem jídelním lístku byste je měli mít vždy. Je ale také dobré vyzkoušet i jiné varianty, které mají potenciál vaše hosty příjemně překvapit.

Co třeba sendvič s křupavými smaženými kuřecími kousky? Nebo „fit“ verze grilovaných kuřecích prsou? Dále můžete zkusit nabídnout burgery s mletým kuřecím masem nebo krůtím karbanátkem, rybí burgery (variace klasického pokrmu fish & chips) nebo burgery s mořskými plody. Nechte se inspirovat naším burgerem s křupavými krevetami, krémovým krabím salátem a jalapeño majonézou.

Vegetariánské burgery jsou „in“

Většina z nás si teď zvyká na to, že rostlinné verze jsou v restauracích specializovaných na burgery již nutnou součástí nabídky. Zákazníci jsou velmi ochotní vyzkoušet jídla bez masa, a dost často se stává, že jeden vegan či vegetarián v rodině inspiruje ostatní k tomu, aby si objednali jídlo i tam, kde mají pokrmy z rostlinných surovin. Pokud těmto požadavkům nevyhovíte, naservírujete tak vaše zákazníky svým konkurentům na stříbrném podnosu.

Vegetariánské burgery můžete připravovat od píky — ze seitanu, luštěnin nebo kořenové zeleniny — ale naštěstí nemusíte. Stačí, když si od svého dodavatele objednáte vegetariánský burger No Beef Burger od The Vegetarian Butcher, který má velmi podobnou chuť a texturu jako ten masový. Tak připravíte vegetariánské burgery rychleji než ty běžné.

Mějte vždy časově omezenou nabídku

Speciální jídelní lístek na omezenou dobu, konkrétní víkend nebo týden, vytváří dojem exkluzivity, ale také vybízí zákazníky k tomu, aby si pospíšili, chtějí-li zkusit něco úžasného. Díky těmto nabídkám se budou o vaše menu zajímat delší dobu.

Při vytváření časově omezených nabídek myslete na aktuální trendy, jako jsou fermentované potraviny, CBD oleje (s kanabidiolem) nebo sezónní suroviny. Váš jídelní lístek můžete buďto úplně předělat nebo provést menší změny, například přidat nové přílohy nebo omáčky. Omáčka z mangového pyré a Hellmann’s Decorative majonézy bude skvěle ladit s jídly v asijském stylu. Hellmann’s Decorative majonézu použijte i v podzimním menu a mango nahraďte dýňovým protlakem, zázvorem a muškátovým oříškem.

Gastro obaly na burgery s sebou či k rozvozu

Čím častěji si zákazníci objednávají jídlo s donáškou domů, tím více jim záleží na tom, jak je jídlo zabalené. Jelikož si objednávají z několika různých podniků, sledují, jaká je nejlepší praxe na trhu, takže je nesmírně důležité nepodceňovat vliv gastro nádob a popřemýšlet, jaké obaly jsou pro vaše zákazníky ty pravé.

Obaly z polystyrenové pěny jsou ekonomické a dokáží udržet pokrm teplý, ale jsou nepřijatelné pro mnoho lidí (obzvláště ty, kteří bydlí ve městech), kteří očekávají, že jejich oblíbená restaurace bude používat ekologické alternativy. Kromě toho... nejsou ani moc hezké, což může zkazit celkový dojem.

Trendy biologicky rozložitelné obaly z cukrové třtiny jsou daleko dražší, což pro vás nemusí být ta nejlepší možnost, obzvláště teď, když se každý snaží ušetřit. Takže proč si nevybrat obaly z kartonu? Skvěle poslouží a jsou k dispozici v přírodní hnědé nebo bílé barvě. Můžete si nechat vyrobit své vlastní, například s vaším logem a natištěnými pokyny k ohřátí jídla — tím zvýšíte povědomí o vaší značce.

Papírové krabičky ale nejsou dokonalé — jídlo neudrží teplé stejně jako obaly z polystyrenu. Abyste chladnutí zpomalili, můžete navíc používat papírové obaly nebo pergamenový papír s alobalovou vrstvou. Je ale dobré, nechat v obalu malý otvor, aby z něj mohla unikat pára, čímž zabráníte rozmočení burgeru.

Žádná zvláštní nabídka? Tak to děkuji.

Konkurence je obzvláště silná na platformách pro rozvoz jídla. Zákazníci nechodí jen do jedné vybrané restaurace — snadno si mohou jídlo objednat z několika různých podniků. Abyste boj o zákazníky v tomto prostředí vyhráli, přilákejte je nejen zajímavou nabídkou, ale i dobrou cenou.

Ve světe rozvozu funguje skvěle nabídka 2+1 (k objednávce dvou burgerů dostanete jeden zdarma) či dokonce 1+1 (často se využívá u levnějších příloh, jako jsou hranolky nebo salát Coleslaw). Vynikající nápad je i nabídnout předem sestavená menu za zvýhodněnou cenu — například nižší cenu za objednávku burgeru, nápoje a přílohy dohromady.

Zvláštními nabídkami se odlišíte od ostatních a přesvědčíte své hosty, aby vaše menu vyzkoušeli a ochutnali všechna originální jídla, jejichž názvy zní lákavě. Tímto způsobem zvýšíte pravděpodobnost, že si zákazník objedná jídlo ve vašem podniku, a užije si úžasný kulinářský zážitek díky kombinaci chuti a textury pokrmu a ekologického obalu, jenž ho udrží teplé.