Rozhovor v kuchyni | Část 2

Rady našich kuchařů na to, jak reagovat na špatnou recenzi.

Gavin a Oli: Jak zvládnout špatnou recenzi

00:00

Je dokázáno, že udržování pozitivních recenzí na významných webech jako Yelp a TripAdvisor prospívá vašemu podnikání a přivádí k vám hosty. Zacházejte proto se zákazníky slušně a poskytněte jim vynikající zážitek z jídla, abyste na oplátku od zákazníků získali kladné recenze.

Některým zákazníkům se však prostě nezavděčíte, ať děláte cokoli. Když získáte špatnou recenzi, nejlepší je na ni odpovědět profesionálně. Pokud měl zákazník ve vaší restauraci nepříjemný zážitek, pokuste se to napravit nabídkou slevy nebo další rezervace, aby zákazník opět přišel a dojem si poopravil. Podporujte zákazníky v tom, aby psali příznivé recenze – přímo je o to požádejte. Můžete to udělat například vzkazem v menu, na kartičce na stole nebo na tabuli. Vzkaz může znít například něco jako: „Chutnal vám náš burger? Řekněte to přátelům nebo nám to napište na náš Facebook“. Pravidlo zní: Čím víc kladných ohlasů, tím lépe.

Co byste poradili kuchařům, kteří dostali špatnou recenzi?

Rady našich kuchařů na to, jak reagovat na špatnou recenzi.

Gavin:     

 „Zachovejte klid. Přečtěte recenzi kolegovi nebo někomu doma, abyste ji symbolicky dostali z hlavy, a den či dva se jí vůbec nezabývejte. Když i po této době máte pocit, že si recenze zasluhuje reakci, napište uvážlivou a zdvořilou odpověď.“

Oli:         

„Recenzi přijměte, respektujte názor lidí, vezměte si z ní poučení a přemýšlejte, jak se příště zlepšit. Názor opravdu respektujte, ale nenechejte se jím zdrtit, zkrátka jej vezměte jako námět ke zlepšení.“