Menu

Trh s rozvozem jídla rychle roste a může být pro restaurace slibným motorem. Jak ho ale zvládnout? Šéfkuchař Oh Qihao, veterán s deseti lety zkušeností z hotelu F&B a zakladatel Daily Affairs v jihovýchodní Asii, se podělil o 5 odpovědí na otázky, které si musíte položit, abyste se mohli stát úspěšnými dodavateli jídla.

1. Jste schopni dosáhnout dobré úrovně ziskovosti?

Po uhrazení provize společnostem, které doručí jídlo, a dalších nákladů Daily Affairs vydělá průměrně 5–20 %. Například za jídlo v hodnotě 10 $ kavárna vydělává zhruba 2$. Chcete-li dosáhnout slušného zisku, musíte zvýšit objem prodeje. „Kurýrní služba provozovatelům většinou také umožňuje navýšit ceny dodávaných jídel,“ říká šéfkuchař Qihao. „Toto navýšení kromě provize pokryje také dodatečné náklady včetně balení jídla, jednorázových příborů, ubrousků a další.“

 

2. Se kterými doručovacími službami je dobré spolupracovat?

Šéfkuchař Qihao provozovatelům potravinářských podniků doporučuje, aby nespolupracovali pouze sjednou kurýrní službou ale s více různými.

„Když se zaregistrujete u kurýrní služby, může trvat až tři měsíce, než bude vaše restaurace zkontrolována a objeví se na její platformě. Nesázejte na jednu kartu. Rozhoďte sítě a spojte se s více než jedním dodavatelem.“

„Kurýrní služba většinou provozovatelům také umožňuje navýšit ceny dodávaných jídel.“

- Šéfkuchař Qihao, veterán s deseti lety zkušeností z hotelu F&B a zakladatel Daily Affairs

3. Jsou vaše pokrmy vhodné pro doručování jídla?

Ne každé jídlo snáší dobře přepravu. Šéfkuchař Qihao se snaží vyhnout dodávání potravin, jako jsou těstoviny nebo steaky. Místo toho doporučuje prosazovat dušené pokrmy.

„Na kvalitě dodávaného produktu se podílí také balení. Například společnost Daily Affairs používá vzduchotěsné bento boxy. Tímto způsobem jsou jednotlivé části pokrmu drženy odděleně, aby se nesmíchaly nebo se nerozmočily.“

 

4. Může vaše kuchyně přijímat větší objem objednávek a stále fungovat hladce?

„Objednávky na doručování jídla mohou být nepředvídatelné a nevyzpytatelné podobně jako u podávání jídla v restauraci. Kurýr obvykle dorazí do 10–15 minut od zadání objednávky,“ říká šéfkuchař Qihao. „Nejlepší způsob, jak zvládnout příjem většího množství objednávek, je vytvořit pokrmy, které sestávají pouze ze 2–3 kroků a lze je připravit do 10 minut.“

Takto je každé jídlo v jídelním lístku vytvořeno speciálně tak, aby bylo možné uvařit ho do 10 minut. Šéfkuchař Qihao předem připravuje položky, jako jsou dušená masa, bramborová kaše a saláty.

Každý člen kuchyňského personálu je také pověřen konkrétním úkolem, který mu v každé objednávce náleží, takže tým funguje efektivně.

5. Jak můžete zpeněžit své možnosti doručování jídla?

Podle šéfkuchaře Qihaa je jednou ze strategií nabídnout zákazníkům bezplatnou dodávku a podělit se s kurýrní službou o náklady, které by tento poplatek jinak pokryl. Tím se zákazníkům zobrazíte na platformě přednostně.

Společnost Daily Affairs také uvádí svou restauraci ve více než jedné kategorii kuchyní. To může zvýšit přitažlivost vašeho podniku pro různé skupiny zákazníků.

Šéfkuchař Qihao zveřejňuje nejnovější informace a nové propagační akce na facebookové stránce kavárny, a kromě toho také nechává roznést letáky do okolních obydlí. „Tuto snahu omezte pouze na oblast, v níž jste schopni doručovat z vašeho podniku,“ radí.

Produkty
Recepty
Inspirace
Menu