Níže uvádíme pět zlatých pravidel, na která je třeba pamatovat při vytváření dokumentu obsahujícího menu.

1.       Konzistentnost – grafika dokumentu musí být konzistentní s ostatními materiály cateringové firmy. Je vhodné zadat grafikovi přípravu editovatelného vzoru, který budeme používat.

2.       Rozdělení – menu musí mít jasnou strukturu. Je třeba uvést, co je předkrm, polévka, hlavní jídlo a dezert a kdy se budou jednotlivé položky podávat: zároveň nebo po sobě.

3.       Snímky – je velmi důležité, abychom jídla patřičně vizuálně prezentovali. Jíme přece očima! Snímek totiž vyjádří více než ten nejrafinovanější nebo nejpřesnější název, a to jak z hlediska velikosti porcí, tak chutnosti jídla. Dobré snímky jídla můžete udělat i telefonem!

4.       Možnost volby – dejte zákazníkovi na výběr. Předložte alespoň dvě nabídky nebo ukažte, jaké alternativy můžete nabídnout.

5.       Jídlo není všechno – samotná jídla jsou pouze součástí cateringu, o výběru konkrétního menu však může rozhodnout prezentovaná úprava stolu, ubrusy, květiny, dekorace a nábytek. Proto je vhodné společně s menu uvést, jaké materiály a barevnost budeme používat.

Dokument neodesílejte v otevřeném formátu DOC – vytvořte uzavřený a needitovatelný dokument v PDF.

Menu je pouze jednou z částí cateringové nabídky. Díky dobré struktuře nabídky se lze snadno odlišit od konkurence, zajistit zákazníkovi profesionální přístup a sobě jistotu v oblasti dojednání ohledně akce.

Rozpočet v cateringové nabídce musí být srozumitelný. Nejlepší je uvést v tabulce jednotlivé prvky a dále jednotkové a celkové náklady na tyto položky (za uvedený počet kusů). Je důležité, aby byly specifikované všechny prvky, které nejsou spojené s jídlem – doprava, úprava stolu a nábytek, obsluha.

Díky rozdělení nákladů na různé položky zákazník lépe pochopí, co tvoří celkovou částku, což může být užitečné zejména tehdy, pokud budou náklady vyšší, než zákazník původně očekával.

Ačkoliv jsou cateringové degustace spojené především se svatbami, stále více firem přistupuje k tomu, že před velkými akcemi nabízí zákazníkům předem možnost vyzkoušet nabízená jídla. Tato metoda prezentace menu, kdy od nás zákazník dostane přesně to, co se objeví na akci, je pro nás velmi výhodná: máme jistotu, že zákazník dostane to, co očekává, protože v této fázi může změnit některé položky a uvést, co by chtěl upravit.

Je tedy vhodné si udělat fotografie jídel prezentovaných během degustace, aby je bylo možné pro akci snadno a přesně opakovat, a dále podrobné poznámky, jejichž shrnutí je dobré poslat e-mailem zákazníkovi. Aby se degustace podařila, doporučuje se předem určit a odsouhlasit její náklady, zajistit přátelsky působící prostor a snažit se o estetické servírování jídel.