Mluvte s nimi!

Najít si čas na setkání se zákazníkem může být dost obtížné, ale pokud chcete skutečně přání klienta dostát, nezbývá vám, než ho najít. Ještě než mu pošlete svou nabídku, je třeba, abyste s klientem strávili určitou chvíli a probrali následující záležitosti.

                                          

  1. HOST. Kdo se vlastně zúčastní firemní akce? Bude to top management, celá kancelář, nebo zaměstnanci z výroby a skladů?
  2. STYL. Jaký typ akce mají na mysli? Očekává zákazník elegantní večeři s posezením, nebo spíše bufet s tradičními pokrmy?
  3. DEKORACE. Mají nějaké specifické požadavky na nábytek a dekorace? Klient může požadovat třeba naaranžované čerstvé květiny, svíčky, nebo další úpravy – anebo jen oku lahodící prostírání.
  4. SERVIS. Jak by měla být obsluha zapojená? Měla by být jen přítomná, nebo klient očekává, že bude představovat každé jídlo a odpovídat na dotazy hostů?
  5. DIETNÍ OMEZENÍ. Jsou zde hosté na nějaké dietě? Zeptejte se svého klienta na počet hostů, kteří se musí vyvarovat určitým produktům, jako je například lepek, laktóza, nebo maso.
  6. MÍSTO KONÁNÍ. Jaké technické podmínky toto místo nabízí?  Popřemýšlejte o přístupu k elektřině, tekoucí vodě, schody...

Nechte svou nabídku vyniknout!

Na základě informací, které jste získali od klienta, vytvořte nabídku šitou na míru. Podrobnosti, jak takovou nabídku vytvořit, najdete zde  – klíčové body jsou však uvedeny níže.

Představte se

Představte se

Zahrňte také informace o vaší společnosti a šéfkuchaři. Dále připojte seznam vašich hlavních klientů a u informací o vašem šéfkuchaři nezapomeňte přidat také jeho fotku, což vám dodá na důvěryhodnosti.

Představte své menu

Představte své menu

Ještě než uvedete seznam vašich jídel, uveďte stručný obecný popis. Jména některých jídel mohou vaše klienty zmást, takže určitě pomůže, pokud přidáte jasné vysvětlení odkazující např. k jejich sofistikovanému nebo tradičnímu charakteru.

Nabídněte dvě varianty menu a zvažte potřeby různých hostů. Určitě se vyplatí každé jídlo zřetelně popsat, co se týká dietních omezení, takže klient bude hned vědět, která jídla jsou pro hosty s různými dietními omezeními ta bezpečná.

Pokud máte obrázky pokrmů, které budete podávat, nebo obrázky toho, jak budou jídla aranžovaná, připojte je také.

Ukažte své dekorace

Ukažte své dekorace

Popište vše, co vaše nabídka zahrnuje, mimo jídla. Popište vaše nádobí, prostírání a jeho barvy, dekorace, naaranžované květiny, výběr nábytku a přidejte obrázky. Chcete přece, aby měl klient jasnou představu o tom, jak bude událost vypadat. 

Shrňte své náklady

Shrňte své náklady

Poskytněte jasný a podrobný soupis nabídky. Do něj zahrňte všechny položky, včetně jídla, dekorací a obsluhy.

Během akce...

Tak především, buďte namístě včas. Naplánujte si dostatečnou časovou rezervu, abyste mohli včas začít s přípravami a vše bylo připravené ještě dříve, než začnou hosté přicházet. 

Dodržte sliby, která jste dali klientovi. Poskytněte vše, co jste ve vaší nabídce zahrnuli s odpovídající kvalitou obsluhy, dekorací a vzhledem jídel.

Nezapomeňte si pořídit několik pěkných fotek jídel a dekorací. Určitě se budou hodit, až budete připravovat další akci.

A v neposlední řadě, zajistěte čas na to, abyste si vyzvedli své vybavení po akci. To nesmí být příliš brzy, protože může být party ještě v plném proudu. Snažte se sklidit a uklidit tak rychle, jak to jen půjde, ale buďte důkladní.

... a po akci.

Myslíte, že teď už zbývá, abyste klientovi dali fakturu a vaše práce je hotová? Ne tak rychle. Určitě se vyplatí si s klientem po party popovídat. Zeptejte se jich, co se jim líbilo a co by se dalo udělat lépe. Díky takovéto odezvě se budete moci stále zlepšovat.

Poproste o možnost využití klientova loga nebo obrázků z akce ve vašem portfoliu, pokud byste to udělali bez jejich souhlasu, šlo by o neetické, ba dokonce i nezákonné jednání (GPDR). A navíc, přece chcete sami ukázat, že vaše novoroční party byla velký úspěch!