Výživa hraje zásadní roli v udržování dobrého zdravotního stavu. Proto jsme sestavili snadný přehled surovin, které obsahují cenné minerály a vitamíny, jež podporují zdravý imunitní systém. Zvýrazněte tyto suroviny v jídelním lístku, protože hosté budou dbát na to, pandemie COVID-19 zůstali v dobrém zdravotním stavu. 

Imunitní systém potřebuje: vitamíny A, C, D, B6, B12, železo, zinek, folát, měď a selen. 

Zdroje vitamínů a minerálů, které podporují imunitu

Vitamín A

  • Červené batáty
  • Špenát kale
  • Moringa 
  • Listy řepy
  • Mořská řasa laver
  • Čínské zelí
  • Řeřicha

Zinek

 

  • Fazolka čínská
  • Fazole adzuki
  • Sójové boby
  • Oříšky bambara
  • Konopné semínko
  • Čočka
  • Fava fazole
  • Divoká rýže
  • Fazole mungo
  • Sezamová semínka
  • Černé fazole
  • Fonio (rosnička útlá)
  • Kamut (khorasanská pšenice)

 

 

Vitamín C

 

  • Kapusta
  • Červené zelí
  • Lotosový kořen
  • Moringa
  • Čínské zelí
  • Řeřicha
  • Fazole marama
  • Kořen petržele
  • Mořská řasa laver
  • Červené batát
  • Listy řepy
  • Bílá ředkev
  • Špenát
  • Květ dýně
  • Yam fazole
  • Okra
  • Brokolice raab
  • Květák

 

Voda je nezbytná pro lidský život. Proto své hosty udržujte hydratované. Pokud vaše restaurace stále funguje, zvažte bezplatné dodávání vody na stůl.

Existují také důkazy, že pití čaje může mít příznivé účinky na imunitu, protože zlepšuje zdraví střev a zvyšuje odolnost proti infekcím, jako je například nachlazení. Nezapomeňte tedy v jídelním lístku zvýraznit výběr nabízených bylinných čajů. 

Rostlinné výtažky související s imunitou:

  • Šípek
  • Zázvor
  • Kurkuma
  • Lípa
  • Bezový květ
  • Echinacea

Propagace vašeho receptu na sociálních médiích

Příklad: Zašlete obrázek svého pokrmu s titulkem „Tento recept obsahuje květák bohatý na vitamín C. Vitamin C je důležitý pro správnou funkci imunitního systému. Nyní si ho můžete objednat u [vložte název své kurýrní služby]. #imunita