Proč se stát vegetariánem?

Vaši hosté mohou volit bezmasou stravu z mnoha různých důvodů.

Dopad na životní prostředí

Dopad na životní prostředí

Stále více se zvyšuje sociální povědomí o environmentálních (ekologických) nákladech průmyslové živočišné výroby. Její emise skleníkových plynů přispívající ke katastrofické změně klimatu, jsou několikrát vyšší než emise z pěstování plodin. Využívá také několikrát tolik vody a vyžaduje nadměrné využívání půdy, protože k produkci krmiv pro zvířata se používají obrovské orné oblasti.

Zdraví

Zdraví

Někteří lidé se vzdávají masa ze zdravotních důvodů, například kvůli omezení příjmu nasycených tuků, které přispívají k ateroskleróze a srdečním onemocněním, když jsou konzumovány nadměrně. Jiní se vyhýbají masu kvůli škodlivým zemědělským praktikám, jako je používání antibiotik a růstových hormonů v krmivech pro zvířata.

 

Etika

Etika

Lidé si stále více uvědomují, že zvířata pociťují bolest, strach a únavu, zatímco podmínky průmyslové produkce zvířat tyto zážitky zhoršují. Proto se rozhodnou být vegetariány a ušetřit zvířatům zbytečné utrpení.

Co vegetariáni jedí?

Jak už asi víte, vegetariáni nejí maso. Jí ale desítky dalších potravin. Co můžete použít, pokud pro ně chcete vařit?

Vegetariánská jídla. Jak je podávat?

Pokud chcete do svého jídelního lístku zahrnout jen několik vegetariánských jídel, vyberte ta, která odpovídají celkovému stylu vaší restaurace.

Myslíte si, že se naše kuchyně týká jen masa? Tak to zkuste ještě jednou. Tradiční recepty a staré kuchařky jsou překvapivě plné pokrmů bez masa.

Ingredience jako například pohanka, lesní houby, fazole a čočka jsou tou nejlepší volbou pro chutné pokrmy, ve kterých není ani kousek masa. Zde jsou některé z našich nejlepších návrhů.

 

  • Taštičky s pohankovou a čočkovou nádivkou
  • Pečené fazole s uzenými švestkami
  • Černá čočka dušená se zeleninou
  • Slezské knedlíčky s houbovou omáčkou
  • Paštika z fazolí a kořenové zeleniny
  • Hříbková polévka a pyré z brambor a dýně
  • Dušené kysané zelí s houbami, švestkami a fazolemi

Italská kuchyně nabízí nepočítaně nápadů na pokrmy pro vegetariány. Čerstvá zelenina, lepkavá rýže, cizrnová mouka a kynuté koláče, to vše můžete najít ve vegetariánských pokrmech z Itálie. Co byste měli přidat do svého menu?

 

  • Zeleninové předkrmy s ricottou
  • Focaccia s rajčaty, olivami a rozmarýnem
  • Rizoto s hráškem, nebo zeleným chřestem a parmezánem
  • Ribolita – toskánská fazolová polévka
  • Arancini – smažené rýžové kuličky s mozzarellou
  • Farinata – cizrnová placka

Ačkoli je arabská kuchyně známá svými pokrmy z tučného masa, nabízí také spoustu vegetariánských jídel. Používá se cizrna, bob, rajčata, lilky, tahiny a vajíčka. Nechte se inspirovat těmito lahodnými vegetariánskými recepty.

 

„Vegetariánské“ nemusí nutně znamenat „zdravé jídlo“! Mnoho lidí se vzdává masa z jiných důvodů, než je zdraví a určitě ocení, pokud najdou vegetariánské pokrmy ve fast foodu, nebo v pizzeriích. Jak můžete uspokojit jejich potřeby?

  • Smažené cibulové kroužky s domácí BBQ omáčkou
  • Domácí hranolky s uzenou majonézou  chipotle
  • Burrito s rýží, grilovanými paprikami a smaženými fazolemi
  • Fazolové a zeleninové tacos
  • Burgery  z červených fazolí Red kidney

Jak označit vegetariánské pokrmy ve vašem menu?

Zbavte se separátního „vegetariánského menu“ a přidejte vegetariánská jídla do vašeho běžného menu. Někteří hosté se nemusí cítit dobře, když musí žádat o speciální menu, zatímco příznivci tradiční kuchyně se otřesou, už když jen slyší slovo „vegetariánský“, a tak by se jim mohlo snadno stát, že o možnost objevit krásy vegetariánských pokrmů přijdou.

Stačí, pokud umístíte vedle vašich vegetariánských pokrmů malý znak, například zelený list a buďte si jisti, že každý jeho význam hned pochopí. Anebo dejte všechny vaše vegetariánské pokrmy do samostatné sekce na vašem menu s titulkem jako je například „Jezte zeleninu“.