Vzestup aplikací pro sdílení obrázků, jako je Instagram nebo Pinterest, a sofistikované kamery vložené do chytrých telefonů znamenají, že neexistuje žádný důvod, proč by fotografie na sociálních sítích k propagaci vaší práce nebo provozovny měly být špatně osvětlené či neostré.

Ale chcete-li profesionální kvalitu svých fotografií, pak se držte těchto 5  kroků, které vám pomohou docílit skvělých fotek jídel.

Osvětlení

Nelze pochybovat o tom, že dobře osvětlená fotka může z normálního světa učinit něco krásného. Přesto většina z nás nemá přístup k profesionálnímu osvětlovacímu zařízení, a tak doporučujeme používat pouze přirozené světlo. Je dobré najít místo pro fotografování poblíž okna, nebo dokonce venku ale bez přímého slunečního světla. Různá doba během dne má velký vliv na kvalitu světla.

Úhel fotoaparátu

Existují dva základní úhly pro snímky pokrmů - pohled z ptačí perspektivy a boční úhel. V závislosti na typu stylu a vzhledu, které se vám líbí, můžete experimentovat s různými úhly fotoaparátu.

Úprava

Existuje bezpočet aplikací pro úpravu fotografií - doporučujeme SnapSeed, iBlur a Hipstamatic nebo standardní funkce pro úpravy fotografií v aplikaci, která je součástí fotoaparátu. Tyto aplikace pomáhají zvyšovat vibraci fotografie, rozostřují pozadí (hloubku ostrosti) a používají filtry a rámečky, takže můžete vytvořit styl jedinečný přesně podle vás.

Styl

Buďte kreativní a vytvořte si styl svých záběrů pomocí zajímavých rekvizit, použijte ubrousky, základní suroviny, zajímavé nádobí a stolní dekorace, jako jsou květiny, šálek kávy nebo konvička s čajem.

Oříznutí fotografií

Nebojte se oříznout svoji fotografii a získat makro snímek jídla. Pro Instagram budete muset oříznout fotografii na čtverec, takže to mějte na paměti při pořizování snímku

 

Snažte se experimentovat s různými styly a efekty, dokud nebudete schopni s jistotou opakovat druh záběrů, který se vám líbí. Dobré snímky pokrmů i záběry zaměstnanců v akci mohou posílit vaše zapojení do sociálních médií a přilákat do vaší  provozovny více zákazníků - a kdo by to nechtěl!