Webové stránky nabízejí dobrou návratnost investic a jdou ruku v ruce s reklamou. Pokud plánujete více rozvinout vaše podnikání v oblasti gastronomických služeb, měla by být webová stránka vaší nejvyšší prioritou. Postupem času se relativně nízká investice do vytvoření obchodní webové stránky vyplatí tím, že zvýší počet nových objednávek a rezervací vašich služeb. Pomocí těchto 7 kroků zjistíte, jak přesně vytvořit webovou stránku pro gastronomické služby!
1. Vyberte si nástroj pro tvorbu webových stránek

1. Vyberte si nástroj pro tvorbu webových stránek

Prvním krokem při vytváření platformy pro poskytování gastronomických služeb je vybrat si správný nástroj pro tvorbu webových stránek. Výběr je však tak velký, že před výběrem toho správného nástroje pro tvorbu webových stránek, zhodnoťte své požadavky. Roli při vaší volbě platformy bude pravděpodobně hrát váš očekávaný rozpočet a úroveň technických znalostí. Mezi populární nástroje pro tvorbu webových stránek patří:

 

2. Zvolte si doménu a hosting

2. Zvolte si doménu a hosting

Poté, co se zaregistrujete v některém z výše uvedených nástrojů pro tvorbu webových stránek, budete si muset zakoupit název domény a hosting a také si nastavit svůj e-mailový účet.

  1. Název vaší domény by měl být název vašich gastronomických služeb. Pokud je takový název domény již obsazen, pokuste se přidat k názvu místní prvek tak, aby vás odlišil, jako například název vašeho města. Obecně je lepší vlastnit verzi domény s koncovkou .com, takže se pokuste vyhnout doménám s koncovkou registrovanou pro vaši zemi. Podívejte se na Nejlepší názvy domén v oblasti stravování a pohostinství!
  2. Nyní si musíte zvolit hosting. Opět si najděte takový hosting, který je vyhrazený pro služby Wordpress, Squarespace nebo Wix. 
  3. Nakonec si nastavte váš e-mailový účet! Jedná se samozřejmě o e-mailový účet související s doménou. Osvědčeným postupem v tomto případě je použít účelově označený e-mailový účet jako například ahoj@restaurace.com nebo rezervace@restaurace.com. 

3. Zvolte motiv

3. Zvolte motiv

Volba motivu je jako vytváření vlastního menu nebo dokončování interiéru vašich prostor pro gastronomické služby. Vaše webová stránka funguje jako on-line prezentace vašich gastronomických služeb a volba správného motivu je důležitá pro zajištění dokonalého zážitku zákazníků. Při volbě vašeho motivu se zamyslete nad následujícími otázkami:

  1. Co je vaším cílem? Zvýšit počet objednávek? Umožnit rezervace on-line? Propagovat vaše podnikání? Pokuste se nalézt takový motiv, který již nabízí službu on-line objednávání nebo který se s takovou službou umí propojit, jako například WooCommerce
  2. Jaký je váš styl? Temný a ponurý nebo svěží a zářivý?
  3. Jaký styl kuchyně nabízíte? Obvykle by měl být styl vaší kuchyně zřejmý z motivu, který si zvolíte. To zajistí, že návštěvníci vaší webové stránky pocítí, jak ve skutečnosti vaše gastronomické služby vypadají. Podívejte se na stránky Robertson World Cuisines, na kterých naleznete skvělé nápady, jak přidat vašim pokrmům mezinárodní nádech!
  4. Zkušenosti hostů: Použijte motiv, ve kterém se lze snadno zorientovat, který obsahuje výrazná tlačítka vyzývající k objednání nebo k rezervaci a který má dostatek prostoru pro velké fotografie pro představení vašich pokrmů. Pokuste se nalézt motiv, který obsahuje sekci vyhrazenou pro recenze zákazníků. 

4. Vložte informace o vašich gastronomických službách

4. Vložte informace o vašich gastronomických službách

Nyní, když jsou nastaveny všechny základy, můžete nakonfigurovat váš motiv tak, aby co nejlépe reprezentoval vaše podnikání v oblasti gastronomických služeb! Obvyklé informace nezbytné pro restaurace a rozvážku jídel zahrnují:

  1. Jídelní lístek: Na webovou stránku nahrajte digitální verzi vašeho jídelního lístku. Vložte také verzi ve formátu PDF, aby si ji zákazníci mohli stáhnout a uložit pro budoucí rezervace. 
  2. Fotogalerie: Lidé jedí očima, není-liž pravda? Nezapomeňte tedy vložit spoustu fotografií (ve formátu galerie / pohyblivé prezentace) vašich pokrmů! Důležitou roli zde hraje profesionální vyfotografování pokrmů! Vložte také opravdové fotografie místa, kde se gastronomické služby poskytují a které nejlépe vystihují jeho atmosféru! 
  3. Poloha: Všichni potřebují vědět, kde se nacházíte! I když pouze rozvážíte jídla objednaná on-line, zákazníci se opírají o důvěryhodnost základních informací, jako je adresa a kontaktní údaje. 
  4. Kontakt: Vložte kontaktní číslo (třeba 1 nebo 2) a také vaši nově vytvořenou e-mailovou adresu! Tímto způsobem vás rovněž budou moci zákazníci kontaktovat, pokud budou mít otázky ohledně rezervací, pokrmů a jiného. 
  5. Hodnocení: Zákazníci důvěřují spolustolovníkům více než značkám! Oslovte pár věrných hostů a zeptejte se jich, zda jsou pro vás ochotni napsat skvělou recenzi výměnou za drink zdarma! 

5. Nastavte objednávání a rezervace

5. Nastavte objednávání a rezervace

Pokud je vaším primárním cílem zvýšit počet objednávek a rezervací, ujistěte se, že máte nastaveno vše pro pohodlné objednávání on-line.

V případě on-line rezervací se ujistěte, že máte nastaven systém, který je propojí s rezervacemi off-line. Není potřeba nic technického! Jednoduše zajistěte, aby se všechny on-line rezervace zapisovaly do vaší knihy nebo systému rezervací. Každodenní kontrolou on-line rezervací pověřte konkrétní osobu!

Pro on-line objednávky mějte nastaven jiný systém, který zajistí, že nebude docházet ke zpoždění ani v případě zákazníků on-line ani v případě fyzicky přítomných zákazníků v restauraci. Vzhledem k tomu, že mnoho kuchyní má oddělenou sekci pro „Rozvážku jídla“ nebo pro „On-line objednávky“, zajistěte, aby zaměstnanci v této sekci připravovali pouze jídlo pro on-line objednávky. Přesně tohle celý proces zefektivní a předchází situacím, kdy jsou zákazníci mrzutí a personál přepracovaný! 

6. Přihlaste se do nástroje Google My Business

6. Přihlaste se do nástroje Google My Business

U každého podnikání je třeba, aby se zobrazoval ve vyhledávači Google v maximálním počtu výskytů a s maximální platností. Zjistěte, co vše potřebujete vědět o optimalizaci nástroje Google my Business pro vaše gastronomické služby v tomto průvodci Google Places for Restaurants Guide

7. Nabízejte své webové stránky na trhu

7. Nabízejte své webové stránky na trhu

A konečně, kdo se bez řádného marketingu o vašich nových webových stránkách dozví? Chcete-li začít s digitálním marketingem oblasti pohostinství, přečtěte si tyto články.