Firemní klienti očekávají perfektní jídlo, ale vzhledem k tomu, že se na vánoční večírek těší zaměstnanci celý rok, je třeba zajistit více než to. Jak se o své klienty postarat před, během a po akci, aby se k vám zase vrátili?

Vánoční večírek – klientovy potřeby a vaše nabídka

Ptejte se a pozorně poslouchejte

Ještě než přijdete s cenovou nabídkou, zeptejte se klienta na styl jeho vánočního večírku. Půjde o formální záležitost, nebo o uvolněný večírek? Očekává tradiční servírování, nebo jsou otevřeni neobvyklému podávání pokrmů? Má nápad na specifický styl dekorací?

Zjistěte, kolik lidí ve firmě má nějaká výživová omezení, nebo intolerance, abyste věděli, zda potřebujete připravovat pokrmy bez masa, mléka, nebo lepku. Nezapomeňte, že menu, které pro tyto hosty plánujete, by nemělo být o nic méně slavnostní než běžné menu.

Zkontrolujte technické zázemí v místě konání. Možné budete potřebovat prodlužovačku, nebo další zdroj vody.

Připravte si svou nabídku

Svou nabídku prezentujte co nejjednodušším způsobem.  Neměla by se týkat jen toho, co budete podávat, ale také toho, jak budete jídlo podávat. Dobrým nápadem je také zahrnout obrázky vašich již uskutečněných menu. Řekněte svému klientovi něco o sobě, přidejte zmínku o vaší firmě a vašem šéfkuchařovi.

V tomto článku najdete další informace jak připravit perfektní nabídku na catering.

Co dělat během vánočního večírku?

Vánoční večírek je důležitou událostí pro všechny hosty. To znamená, že byste měli dávat pozor a ujistit se, že dodržujete následující tři pravidla, abyste zabránili narušení atmosféry večírku.

  1. Buďte tam včas.  Na akci přijeďte s dostatečným předstihem, abyste stihli všechny přípravy ještě předtím, než přijdou hosté. Neměli by vidět váš tým, jak teprve prostírá stoly.
  2. Buďte nóbl. Dokonalé dekorace stolů jsou nutností, ale stejně důležité je, aby se váš tým úhledně oblékl a ukázal dokonalé chování na place. I když může jít o uvolněnou událost, snažte se, aby se hosté cítili výjimečně.
  3. Buďte informovaní. Váš tým se musí připravit na to, že bude umět všem hostům poradit s výběrem jídel, stejně jako diskrétně doporučit jídlo těm, kteří musí dodržovat nějakou dietu.

Dalším velmi důležitým faktorem je úklid po skončení akce.  Začít byste měli, až všichni hosté odejdou, a skončit s balením tak rychle, jak jen to bude možné. Rozhodně po sobě nenechávejte nepořádek, snažte se místnost zanechat v takovém stavu, v jakém jste ji našli.

Jak se vám vánoční večírek podařil?

Hned po skončení akce si promluvte s klientem, abyste mu poděkovali a zeptali se ho, co se mu líbilo nejvíce a co by se dalo udělat lépe. Tak bude váš vztah s klientem ještě bližší, ale také získáte cennou zpětnou vazbu, která vám pomůže vaše služby ještě vylepšit.