Co dělat a co nedělat na sociálních médiích? O základech provozování profilů jsme psali zde. Níže najdete rady pro pokročilé.

  • Doplňte informace o adrese, kontaktním telefonu a otevírací době. Právě tyto informace nejčastěji hledají zákazníci, kteří snadno ztratí chuť navštívit vaši restauraci, pokud se jim nepovede rezervovat stůl nebo narazí na zamčené dveře.
  • Doplňte jídelní lístek. Hosté chtějí už před návštěvou v restauraci vědět, co si budou moci objednat a kolik peněz si mají připravit. Jídelní lístek je důležitý zejména pro alergiky a lidi, kteří nejí maso a produkty živočišného původu.
  • Každý měsíc si naplánujte komunikaci. Vytvořte měsíční kalendář, ve kterém označíte dny, kdy se provádějí aktualizace. Díky tomu nikdy nezapomenete informovat hosty o novinkách v jídelním lístku nebo o předvánočních objednávkách.
  • Aktualizujte často. Řada restaurací přidává nové položky každý den – můžete to tak dělat, ale také nemusíte. Důležitá je systematičnost a návaznost na aktuální události a okolnosti.
  • Nejen fotky. Můžete vytvořit různé typy příspěvků: textové, galerie snímků, běžné a rozbalovací grafiky… Možností je celá řada. Abyste se odlišili, zvolte maximálně tři typy, které budete pravidelně používat.
  • Nejen jídlo. Hosté rádi nakukují do života restaurace a dozvídají se více informací o lidech z pracovního týmu. Informujte je o soutěžích, akcích a událostech.
  • Organizujte akce. Je to snadný způsob, jak se dostat k lidem, kteří ještě nejsou vašimi hosty, protože uživatelé se zvou navzájem. Mohou to být degustační večeře nebo premiéry sezónních specialit.
  • Propagujte se. Algoritmy Facebooku fungují tak, že působnost příspěvků není velká a omezuje se na vybrané fanoušky. Sponzorujte svoje příspěvky, abyste se dostali k širšímu okruhu odběratelů.
  • Udržujte vztahy. Rychle reagujte na soukromé zprávy, komentáře a recenze, zejména ty negativní. Absence odpovědi je nejhorší reakcí, protože znamená, že vás nezajímá názor hostů. Vysvětlete situaci, buďte zdvořilí a navrhněte kompenzaci.
  • Odlište se. Najděte takovou možnost, aby se váš Facebook lišil od jiných. Může to být specifický jazyk, opakovaný grafický model příspěvků, používání specifických úhlů pohledu na snímcích.
  • Absence jídelního lístku a informací o restauraci – adrese a otevírací době.
  • „Mrtvý profil”, neboli absence pravidelně zveřejňovaných aktualizací.
  • Fotky z databáze, neboli koupené z fotobanky. Hosté chtějí vidět skutečné záběry servírovaných jídel.
  • Generalizace a používání frází. Nepište, že „každý z nás miluje vývar” – jistě se najde člověk, který s tím nebude souhlasit.
  • Falešné recenze. Říkat nepravdy nikdy nepřináší prospěch. Uživatelé Facebooku snadno zjistí, že recenze vytvořili lidé, kteří restauraci řídí, takže v důsledku toho sníží důvěryhodnost ostatních pozitivních hodnocení.
  • Nezdvořilé odpovědi na negativní recenze. Nespokojený zákazník je dobrým zdrojem informací – můžete se dozvědět, co zlepšit, aby hosté odcházeli z vašeho podniku spokojení. Poděkujte za informaci a navrhněte řešení problému.
  • Absence odpovědi na komentáře a recenze. Pokud s vámi chtějí lidé komunikovat, nebojte se toho. Díky tomu vytvoříte vazby, jež vám zajistí hosty, kteří se do vaší restaurace vracejí.

Instagram je bezplatná sociální síť pro soukromé osoby a firmy, která slouží ke zveřejňování fotek a krátkých filmů. Uživatelské účty mohou být veřejné nebo soukromé, vedené uživateli nebo firmami, včetně restaurací.

Přidejte krátký popis restaurace spolu s adresou, typem kuchyně a odkazem na internetovou stránku – je to jediné místo na Instagramu, kde fungují odkazy. Nemůžete uvádět odkazy v příspěvcích.

Zveřejňujte chutně vypadající snímky! Využijte vizuální charakter Instagramu a prezentujte snímky svých jídel. Aby upoutaly pozornost uživatelů, použijte rady šéfkuchařů ohledně tajemství kulinární fotografie.

Používejte hashtagy s rozumem. Hashtag je slovo označené znakem „#”, který na sociálních sítích umožňuje vyhledat příspěvky na dané téma, např. související s módou (#fashion) nebo sportem (#fitness). Použijte několik hashtagů na příspěvek – souvisejících s vaším městem (např. #Praha), a také s jídlem, např. #foodporn, #insafood, #yummy. Tímto vytváříte rozsah působnosti svých příspěvků. Uvědomte si, že musí být vždy přizpůsobené tématice snímku.

Vytvořte si svůj hashtag – nejlépe s názvem podniku. Díky tomu budete moci sledovat, jaké snímky z vaší restaurace přidávají hosté, komentovat je a děkovat za návštěvu.

Lajkujte snímky a sledujte potenciální hosty. Každodenně lajkujte několik snímků a začněte sledovat některé profily lidí, kteří by mohli být vašimi hosty. Vysledujete je podle přidaných hashtagů – názvu obce, návštěvy u konkurence nebo zájmu o daný typ kuchyně.

Prozkoumej svět TĚSTOVIN

Chtěli byste vidět více?

Vytvořit účet

Chtěli byste mít přístup k jedinečným videím a článkům?

  • Přihlášení trvá jen 30 vteřin.
  • Sledujte neomezeně videa a nechte se inspirovat.
  • Získejte přístup ke všem článkům, které vytvořili šéfkuchaři z celého světa.