Hosté v restauracích si stále více a více uvědomují, jaký vliv má jídlo na jejich zdraví - proto musí kuchaři věnovat větší pozornost tomu, jaké produkty si vyberou a jak je uvaří. Zde je několik tipů na přípravu zdravých předkrmů.

Zdravé předkrmy – co si můžete vybrat?

Co můžete použít pro přípravu zdravých předkrmů? Zde je několik nápadů našich šéfkuchařů.

Pokud hledáte suroviny pro zdravé občerstvení, zkuste se zaměřit na ty, které mají největší obsah vitamínů a mikro a makro prvků. Na celé čáře zde vyhrávají nízkotučné produkty s výjimkou ořechů a obilovin, které sice mají vysoký obsah tuků, ale na straně druhé jsou zase extrémně výživné.

Co se týče přípravy jídla, namísto smažení zvolte grilování nebo přípravu v páře.

Arabské dipy a pomazánky

Kombinací několika arabských pomazánek s čerstvou zeleninou a domácím celozrnným chlebem pita vytvoříte skvělý a zdravý předkrm.
Jaké pomazánky můžete připravit?

Hummus

Hummus

V arabské kuchyni nesmírně populární krémová pomazánka je vyrobena z cizrnové pasty ochucené tahini (pastou ze sezamových semínek) a šťávou z citronu. Někdy se přidává česnek a za'atar - směs koření škumpy, pražených sezamových semínek a bylinek.  

Muhammara

Muhammara

Syrský dip z restované papriky a vlašských ořechů. Přidejte melasu z granátových jablek, která zvýrazní sladkou chuť papriky. 

Baba ghanoush

Baba ghanoush

Orientální dip z pečeného lilku smíchaného s tahini, citrónem a česnekem. Nejlépe chutná, když se podává vychlazený, protože nízká teplota zvýrazní jeho speciální kouřové aroma.

Labneh

Labneh

Čerstvý sýr vyrobený z hustého jogurtu. Můžete ho podávat na mnoho způsobů: jako kuličky obalené v bylinkách, nakrájený na plátky a podávaný na chlebu nebo rozložený na talíři s troškou olivového oleje a směsí za'atar.  

Jen těžko si umíme představit kuchyni Středního východu bez aromatických koření - včetně římského kmínu. Vyzkoušejte mletý římský kmín Knorr, který pochází z Indie, abyste dosáhli autentické chuti arabských pokrmů.

Kralují dary moře

Hosté, kteří si žádají zdravé občerstvení, jistě ocení i některé dary moře, protože jsou plné proteinů, vitamínů skupiny B a dalších výživných látek, přičemž obsahují jen velmi málo tuků.

Zde je několik nápadů našich šéfkuchařů na to, jak připravit zdravé občerstvení z darů moře.

  • Ústřice opékané s cherry rajčaty a česnekem
  • Poloviny avokáda naplněné grilovanými krevetami
  • Grilované krevety podávané na plátku okurky se smetanovým sýrem
  • Grilovaná oliheň marinovaná v medu
  • Krevety na rožni podávané se salátem
  • Mušle svatého Jakuba s rajčatovou marmeládou a okurkovým pyré - recept najdete zde!

Asijské chutě 

Kuchyně Dálného východu nabízejí hojnost nízkotučných jídel ze zdravých přísad. Inspirujte se našimi nápady.

  • Vařené edamame s opékanými sezamovými semínky

    Edamame je pokrm ze zelených sójových bobů, jehož oblíbenost neustále roste. Boby vypadají tak trochu jako hrachové lusky. Můžete je podávat vyloupané nebo jako lusky s česnekem nebo chilli papričkami jako předkrm nebo jako jednu z přísad do salátu nebo v havajské misce Poké. 

  • Jarní rolky podávané s arašídovým dipem 

Čerstvé rolky můžete naplnit kořenovou zeleninou nakrájenou na proužky, nasekaným zelím, tenkými rýžovými nudlemi, asijskými houbami, bylinkami nebo dokonce kousky ovoce (manga nebo jahod). Pokud chcete, aby byl váš předkrm trochu sytější, přidejte grilované marinované tofu nebo krevety.

  • Tuňákový tatarák

    Nakrájený tuňák ochucený sójovou a rybí omáčkou se obvykle podává se zázvorem posypaným praženými sezamovými semínky. Někdy se k němu přidává nakrájené avokádo, avokádová pasta nebo avokádový dip s příchutí wasabi.